Electron

De Electron raket op zijn lanceerplatform in Nieuw-Zeeland. De Electron raket op zijn lanceerplatform in Nieuw-Zeeland. Foto: Rocket Lab

De Electron raket is een kleine raket die werd ontwikkeld door het commerciële ruimtevaartbedrijf Rocket Lab met als doel kleine satellieten in de ruimte te brengen tegen een lage kostprijs. Een groot deel van de onderdelen van de Rutherford raketmotoren worden gebouwd met behulp van 3D-printertechnologie en om gewicht te sparen worden grote delen van deze raket ook vervaardigd uit koolstofvezel. De Electron raket werd in 2017 voor het eerst gelanceerd waarna er al lanceringen werden uitgevoerd in opdracht van NASA, Planet Labs, US Air Force en NRO. Leer alles over deze kleine raket in deze handige infofiche!

Technische gegevens Electron raket