vrijdag, 24 december 2021 04:56

Leer aan de hand van deze filmpjes alles over de James Webb Space Telescope! Hot!

(1 Stem)
De spiegel van de James Webb Space Telescope. De spiegel van de James Webb Space Telescope. Foto: Alex Castro / The Verge

Eind 2021 wordt 's werelds grootste ruimtetelescoop in de ruimte gebracht door een Europese Ariane 5 raket. Deze 13 miljard euro dure ruimtetelescoop heeft een gewicht van 6,5 ton en beschikt over een spiegel die 6,5 meter groot is en bestaat uit 18 hexagonale segmenten. Met de JWST willen wetenschappers infrarood licht in de ruimte waarnemen met een gevoeligheid die 100 keer groter is dan de Hubble Space Telescope. Astronomen hopen met de James Webb Space Telescope onder andere dan ook de eerste sterrenstelsels na de oerknal te zien. Leer aan de hand van deze filmpjes alles over de James Webb Space Telescope!

An Introduction to the James Webb Space Telescope Mission

How Does The James Webb Space Telescope Work?

NASA's $10 Billion Time Machine