zaterdag, 20 februari 2021 17:17

Bekijk hier de mooiste foto's van Perseverance! Hot!

Bekijk hier de mooiste foto's van Perseverance! Foto: NASA/JPL

Op 18 februari 2021 landde de Amerikaanse robotwagen Perseverance probleemloos op het oppervlak van de planeet Mars. Na een reis van zeven maanden landde Perseverance in de Jezero krater op Mars waarvan wetenschappers vermoeden dat dit gebied ooit een meer is geweest. De meer dan één ton zware Marsrover werd uitgerust met maar liefst 23 camera's en tal van instrumenten waarmee men op zoek wil gaan naar sporen van leven op Mars. Bekijk via dit artikel de mooiste foto's die gemaakt werden door de Marsrover Perseverance!

Foto's afdaling en landing

De afdaling van de capsule aan de parachute met daarin de Perseverance Marslander wordt in beeld gebracht door
High Resolution Imaging Experiment (HiRISE) aan boord van Mars Reconnaissance Orbiter - Foto: NASA/JPL

Deze unieke foto toont hoe Perseverance met behulp van kabels tot op het Marsoppervlak wordt gebracht - Foto: NASA/JPL

Eerste foto's vanop Mars

Niet lang nadat Perseverance zich op het Marsoppervlak bevindt in de Jezero krater, stuurt de Marsrover
deze foto terug naar de aarde - Foto: NASA/JPL

Niet lang na de landing neemt de Navcam aan boord van de rover dit beeld - Foto: NASA/JPL

Meer in deze categorie: « Perseverance is op Mars!

De Duitse astronoom Ernst Wilhelm Leberecht Tempel ontdekt vanuit de Franse stad Marseille de planetoïde 64 Angelina. Deze planetoïde behoort tot de groep van E-type planetoïden, heeft een opvallend hoog albedo en heeft een diameter van ongeveer vijftig kilometer. Het hemellichaam werd genoemd naar Angelia, dochter van Hermes uit de Griekse mythologie.

NGC 3372 is ongetwijfeld één van de mooiste NGC-objecten en is onder amateur-astronomen ook bekend als de 'Carinanevel'. Deze prachtige, heldere emissienevel is terug te vinden in het sterrenbeeld Carina…