Spacepage
Spacepage informatie

In dit informatiecentrum leert u meer over de geschiedenis van Spacepage en de overkoepelende vzw rond de websites van Parsec vzw.

Ontdek via deze pagina tientallen handige links naar websites over ruimtevaartbedrijven, ruimtevaartorganisaties, fabrikanten van telescopen, sterrenkundige observatoria, astronomische instanties, magazines, apps en online astroshops.

Spacepage dochterpagina's

In het Deense Scania wordt Tycho Brahe geboren. Tycho Brahe ontdekte in 1572 een nieuwe heldere ster in het sterrenbeeld Cassiopeia. Hij beschreef deze vreemde gebeurtenis in zijn boek De Stella Nova waardoor hij door deze ontdekking beroemd werd in heel Europa. In 1577 observeerde Tycho Brahe een komeet en aan de hand van parallaxmetingen kwam hij erachter dat het verschijnsel verder weg was dan de Maan. Dit was toen in tegenspraak met de heersende opvatting die ooit geformuleerd werd door Aristoteles.

M100 is een prachtig spiraalvormig sterrenstelsel dat deel uitmaakt van de enorme Virgocluster van sterrenstelsels. We bekijken het object van bovenaan waardoor de spiraalstructuur zeer mooi waar te nemen is.…