Poollicht, Astronomie, Sterrenkunde, Starnights, et cetera, vereniging zonder winstoogmerk, afgekort als Parsec vzw, is een non-profit vereniging uit België welke bestaat uit diverse websites over sterrenkunde, ruimtevaart, ruimteweer, poollicht en gerelateerde wetenschappen. Onze organisatie promoot deze wetenschappelijke takken op het wereldwijde web via websites zoals deze. Onze organisatie is tevens ook organisator van de grootste Belgische starparty: Starnights.

Doelstelling van Parsec vzw

De vereniging heeft als doel om astronomie, ruimtevaart en aanverwante wetenschappen te promoten, dit zowel in het binnen- als buitenland en in de ruimste zin van het woord. De vereniging staat in voor het verspreiden van informatie over voornoemde onderwerpen aan de bevolking via diverse communicatiekanalen zoals internet, beurzen, bijeenkomsten, activiteiten, enz... . De vereniging werd opgericht op 22 april 2017, maar de diverse onderdelen van de vereniging bestaan reeds sinds 2003.

Welke websites bevinden zich onder Parsec vzw?

• Spacepage.be: de grootste sterrenkundige en ruimtevaart website van de lage landen