Spacepage
Sterrenkunde

Sterrenkunde of astronomie is waarschijnlijk de oudste wetenschap ter wereld. Niet verbazend, aangezien de mens van nature uit gefascineerd is door de pracht van de sterrenhemel. In deze sectie vind je meer informatie over de wetenschap sterrenkunde in het algemeen.

Het Russische ruimtetuig Sojoez 5 met aan boord kosmonaut Boris Volynov keert terug naar de Aarde en landt ongeveer 200 kilometer ten zuidoosten van Qostanaynaar. De Sojoez 5 terugkeercapsule kwam als gevolg van technische problemen met de remraketten veel te hard neer op de Aarde waardoor Boris Volynov er een gebroken kaak en enkele afgebroken tanden aan overhield. Tijdens de Sojoez 5 ruimtemissie koppelde het ruimtetuig zich in een baan om de Aarde vast aan de Sojoez 4 ruimtecapsule. Foto: Roscosmos