Zonkalender

Welkom op de zonkalender, met deze toepassing kunt u voor elke dag de zonsopkomst en zonsondergangstijden bekijken. Standaard wordt de huidige maand weergegeven, klik op een dag voor de zonsopkomsttijden te bekijken. Klik op vorige maand of volgende maand voor andere maanden te bekijken. De kalender houd standaard rekening met zomertijd/wintertijd.

Mei 2021

Stap 1: Kalender bekijken van:

Stap 2: Locatie (Niet vereist, standaard brussel)

Vul hier de lengtegraad en breedtegraad in van uw locatie.
Voor Brussel is de lengtegraad 4° 21" OL en de breedtegraad 50° 21' NB, voor Amsterdam is de lengtegraad 4° 24' OL en de breedtegraad 52° 23' NB.

Lengtegraad:
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31

Dit gebeurde vandaag in 1955

In New Jersey overlijdt op 76-jarige leeftijd Albert Einstein. Hij wordt algemeen gezien als één van de belangrijkste natuurkundigen uit de geschiedenis en is vooral bekend geworden door het opstellen van de relativiteitstheorie. In het algemeen wordt 1905 als het vruchtbaarste jaar in Einsteins wetenschappelijke leven beschouwd. De meeste natuurkundigen zijn het erover eens dat drie van deze artikelen (over de Brownse beweging, het foto-elektrisch effect en de speciale relativiteitstheorie) elk een Nobelprijs waard zouden zijn.

NGC 4565, ook gekend als 'Caldwell 38', is een spiraalvormig sterrenstelsel dat we terugvinden in het sterrenbeeld Hoofdhaar (Coma Berenices). Dit sterrenstelsel heeft een helderheid van magnitude 10.1 en werd…