Spacepage

Spacepage steunen

Geschreven door  Spacepage
Spacepage steunen

De medewerkers en beheerders van deze populaire website besteden dagelijks vele uren aan het onderhouden, updaten en het schrijven van nieuwsberichten en artikelen over sterrenkunde en ruimtevaart. Helaas draait Spacepage zelf niet gratis. Veel van de financiële middelen gaan op in het draaiende houden van deze website door het huren van serverruimte en de verschillende domeinnamen. Ook in de toekomst willen we onze vele bezoekers blijvend voorzien van het laatste nieuws op vlak van sterrenkunde en ruimtevaart en willen wij deze website verder blijven uitbreiden. Hiervoor hebben we dan ook uw hulp nodig!

Hoe kan ik Spacepage steunen?

Via Paypal

Klik op de paypalknop in de rechterkolom.

Via overschrijving

U kunt deze website financieel steunen door een bedrag te storten op onderstaand rekeningnummer:

Spacepage - Astro Event Group vzw
Ooststraat 29
B-8400 Oostende
IBAN nummer: BE84 9730 0675 3759 SWIFT: ARSPBE22
Mededeling: Steun Spacepage

Dank voor uw steun!

Spacepage wenst alvast iedereen te bedanken die reeds voor een financiële bijdrage heeft gezorgd voor deze website:

2017

• «Uw naam hier?» Steun Spacepage!

2016

• J. Kalter
  • A. Provo
  • E. Bryssinck
  • M. Klaassen

De Britse astronoom, wiens ouders uit België kwamen, Philibert Jacques Melotte komt te overlijden. Hij ontdekte in 1908 een maan rond de gasplaneet Jupiter die in 1975 de naam 'Pasiphae' kreeg. Philibert Jacques Melotte ontdekte in 1909 ook de kleine planetoïde 676 Melitta en stelde in 1915 een cataloog samen met daarin 245 deep-sky objecten. In 1909 ontving Melotte de Jackson-Gwilt Medal uit handen van de Royal Astronomical Society.

NGC 4565, ook gekend als 'Caldwell 38', is een spiraalvormig sterrenstelsel dat we terugvinden in het sterrenbeeld Hoofdhaar (Coma Berenices). Dit sterrenstelsel heeft een helderheid van magnitude 10.1 en werd…