Spacepage

Spacepage is nog steeds een gratis website. Haar medewerkers zetten zich dagdagelijks in om u als bezoeker te voorzien van het laatste nieuws op vlak van sterrenkunde en ruimtevaart. Om Spacepage draaiende te kunnen houden hebben we uw steun nodig! In deze categorie ontdekt u hoe u uw steentje kunt bijdragen.

Heeft u interesse om uw vereniging, evenement, product of bedrijf te promoten aan vele Belgische en Nederlandse geïnteresseerden in sterrenkunde en ruimtevaart? Dan bent u bij de Astro Event Group vzw (AEG) aan het juiste adres!

De medewerkers en beheerders van deze populaire website besteden dagelijks vele uren aan het onderhouden, updaten en het schrijven van nieuwsberichten en artikelen over sterrenkunde en ruimtevaart. Helaas draait Spacepage zelf niet gratis. Veel van de financiële middelen gaan op in het draaiende houden van deze website door het huren van serverruimte en de verschillende domeinnamen. Ook in de toekomst willen we onze vele bezoekers blijvend voorzien van het laatste nieuws op vlak van sterrenkunde en ruimtevaart en willen wij deze website verder blijven uitbreiden. Hiervoor hebben we dan ook uw hulp nodig!

De Amerikaanse ruimtesonde New Horizons, die op weg is naar de dwergplaneet Pluto, vliegt langs de gasplaneet Jupiter. Het onbemande ruimtetuig vloog op een afstand van 2,3 miljoen kilometer van Jupiter waardoor de snelheid van New Horizons met vier kilometer per seconde verhoogde. De snelheid van New Horizons was tot aan Jupiter ongeveer 57 600 kilometer per uur en hierna ongeveer 75 200 kilometer per uur. Tijdens de flyby werd de atmosfeer van Jupiter onderzocht en werden alle wetenschappelijke instrumenten aan boord van New Horizons uitvoerig getest. Foto: NASA