maandag, 02 november 2020 13:26

Internationale ruimtestation ISS twintig jaar bemand: een overzicht in video's! Hot!

het Internationale Ruimtestation ISS. het Internationale Ruimtestation ISS. Foto: NASA

Op 2 november 2000 ging voor het eerst een bemanning van drie ruimtevaarders voor lange tijd aan boord van het internationale ruimtestation ISS. Sindsdien werd het ruimtestation permanent bemand en groeide dit uit tot een indrukwekkend ruimteverblijf dat bestaat uit tal van bewoonbare modules waarin verschillende ruimtevaarders permanent leven en werken. Tot op heden brachten 239 ruimtevaarders uit 19 verschillende landen een bezoek aan het ISS en werden meer dan 2 700 wetenschappelijke experimenten uitgevoerd. In dit artikel kan je aan de hand van interessante video's een kijkje nemen aan boord van het internationale ruimtestation ISS en kan je meer leren over de vele wetenschappelijke experimenten en onderdelen. Alvast veel kijkplezier!

20 years of the International Space Station: By the numbers

Grand tour of the International Space Station

Megastructures: The International Space Station

Life on the International Space Station

Space Station fitness

Top 5 Space Experiments

10 Coolest Experiments At the International Space Station

NASA Astronauts Space Walk Outside the ISS

Overlijden van de Amerikaanse astronoom Clyde William Tombaugh die tientallen planetoïden ontdekte en in 1930 ook de dwergplaneet Pluto ontdekte. Tussen 1930 en 2006 werd Pluto beschouwd als de negende planeet van het zonnestelsel. Tijdens zijn werk fotografeerde hij 65% van de hemel en bracht hij duizenden uren door met onderzoek van de miljoenen afbeeldingen van sterren. Tombaugh was wellicht ook de meest vooraanstaande astronoom die ooit zelf melding maakte van ufo's. Zo zag hij op 20 augustus 1949 verscheidene ufo's in de buurt van Las Cruces in New Mexico. Hij beschreef hen als zes tot acht rechthoekige lichten.

NGC 404 is een klein lensvormig sterrenstelseltje in het sterrenbeeld Andromeda van magnitude 10.3. Hoewel NGC 404 4.3 bij 3.9' meet, krijgt het sterrenstelsel niet de aandacht die het verdient.…